Java Akademi- Değişkenler ve Veri Tipleri

        Merhaba Arkadaşlar, Ben Erkam Emre DURSUN. Bu dersleri hazırlama amacım, sizlere Java'nın temellerini ayrıntılı bir şekilde öğretmek, Java ile neler yapabileceğinizi göstermek, okul derslerinizi desteklemek ve Java ile istekleriniz ve amaçlarınız doğrultusunda ürünler ortaya çıkarabilmenizi sağlamaktır. Bu derslerin diğer yüzlerce Java dersinden farklı olabilmesinin sebebi, ister metinler üzerinden, ister video üzerinden, isterseniz evde, okulda veya otobüs gibi bir çok yerden ulaşabileceğiniz mobil uygulamalar ile istediğiniz yerden ulaşabileceğiniz dersleri takip ve tekrar edebilmeniz aynı zamanda pratiğe dökebilmenizdir. Umarım faydalı olur, Teşekkürler.

Değişkenler

        Değişkenler üzerinde farklı tiplerdeki verileri depolayan birimlerdir.

        Değişkenleri verileri birbirinden ayırmak için kullanırız.

        Canlıları hayvan ve bitki sınıflarına ayırdığımız gibi değişkenleri de int, float, String gibi sınıflara ayırırız.

       Java'da değişken tanımlamaları için primitive(temel), nesne tanımlamaları için ise referans tipleri kullanılır, ayrıca bir de null veri tipi vardır. Primitive tipler bellekte stack bölümünde saklanırken, referans tipler bellekte heap bölümünde saklanırlar.

        Stack(yığın) sınıfı nesnelerin last-input first-output yapısıyla depolanmasını sağlayan bir veri tipidir. Üst üste konulmuş kutular gibidir. İşletim sistemi tarafından ayrılmış bellek alanıdır ve boyutları sabittir.

        Heap işletim sistemi tarafından yönetilmesine rağmen stack'ten farklı olarak çalışma zamanında ek hafıza elde edebilmektedir.

        Değişken tanımlama kuralı:

        Veritipi DeğişkenAdı = DeğişkenDeğeri

şeklindedir.

        Örnek olarak:

int x = 5;

        Yukarıda int tipinde adı x, değeri ise 5 olan bir değişken tanımlanmıştır.

        Bir değişkenin değeri bellekte saklanır ve yer tutar.

        Eğer ki değişkenimizi sadece int x; şeklinde tanımlayıp bir değer vermezsek, o değişken bellekte yer tutmaz.

Primitive Değişkenler

Byte:

        Bellekte bir byte'lık yani 8 bitlik yer kaplar. Byte değişken tipi tamsayı türünde -128 ile 127 arasındaki değerleri alabilir. Varsayılan değeri 0'dır.

        Bit, bilgisayar dilinde 0 ve 1'i temsil eder. Elektronik dünyasında, mantık devrelerinde ve bilgisayarda daha önce duymuş olduğunuz 0 ve 1'lerin bellekte kapladığı alana bit denir. 

        Byte 8 bitten yani 8 haneli olacak şekilde 0 ve 1'lerin farklı kombinasyonlarda bir araya gelmesi ile oluşur.

        Byte tanımlaması ve tanımlanan byte değişkenin ekrana yazdırılması ile ilgili bir program yazalım.

package anapaket;

public class anasinif {
public static void main(String[] args) {
byte x = 15;
System.out.println(x);

}

}

        Programı çalıştırdığımızda gördüğünüz gibi x değişkeninin değeri ekrana yazılmıştır. Değişkenleri ekrana yazı yazdırmak için kullandığımız metodlar ile yazdırabiliriz ancak bu sefer tırnak işareti kullanmadığımıza dikkat edelim.

        Eğer ki byte değişkenini -128 ile 127 dışında bir değer ile tanımlarsanız programı çalıştırdığınızda hata mesajı alırsınız.

Short:

16 bit yani 2 bytetır. -32768 ile 32767 arasındaki tam sayı değerlerini alabilir. Varsayılan değeri 0'dır.

package anapaket;

public class anasinif {
public static void main(String[] args) {
short x = 1500;
short y = 50;
System.out.println(x + y);

}

}


Int:

32 bit yani 4 bytetır. -2^31 ile 2^31-1 arasındaki tam sayı değerlerini alır. Varsayılan değeri 0'dır. Genelde yazdığımız programlarda tam sayı değerleri tanımlarken int tipini kullanırız.

package anapaket;

public class anasinif {
public static void main(String[] args) {
int x = -1071;
System.out.println(x);

}

}


Long:

64 bit yani 8 bytetır. Int ile tutamayacağımız kadar büyük tam sayı değerlerini bellekte saklamamıza yarar. Varsayılan değeri 0L'dir.

package anapaket;

public class anasinif {
public static void main(String[] args) {
long x = 1881;
System.out.println("sayi = " + x);

}

}


Bu programda ekrana bir yazı ve sayi değişkenini yazdırdık. Ekrana yazı yazdırma metodu kullanılırken tırnak işareti içerisine ekrana yazılmasını istediğimiz ifadeleri yerleştirir ve ardına +(plus-artı) sembolu ile değişkenimizi yazarız. Bu şekilde bir yazı yazdırma metodu ile ekrana istediğimiz kadar yazı ve değişkenleri yazabiliriz.

Float:

32 bit yani 4 bytetır. Varsayılan değeri 0,0f'dir. Ondalık sayıları tutmak için kullanılır. 

package anapaket;

public class anasinif {
public static void main(String[] args) {
float pi = (float)3.1415;
System.out.println(pi);

}

}

Double:

64 bittir yani 8 bytetır. Floatın tutamayacağı kadar büyük olan ondalık sayı türlerini tutabilir. Varsayılan değeri 0,0d'dir.

package anapaket;

public class anasinif {
public static void main(String[] args) {
double sayi1 = 1.5;
double sayi2 = 4.5;
System.out.println(sayi1 + sayi2);

}

}


Char:

16 bittir yani 2 bytetır. Yalnızca bir harf, rakam veya karakter değerini alabilir.

package anapaket;

public class anasinif {
public static void main(String[] args) {
char x = 'E';
char y = 'M';
char z = 'R';
System.out.print(x);
System.out.print(y);
System.out.print(z);
System.out.print(x);
}

}


Boolean:


Değeri yalnızca true(doğru) veya false(yanlış) olabilir. Bellekte 1 bitlik yer kaplar. Varsayılan değeri false'dur.

package anapaket;

public class anasinif {
public static void main(String[] args) {
int a = 5;
int b = 7;
boolean x = (a==b);
System.out.println(x);
}

}

        Yukarıda x değerini a'nın ve b'nin eşit olma durumuna göre boolean tipinde tanımladık ve eşit olmadıkları için x false değerini almıştır.


String:

        String referans tipindedir. String ile metinler tanımlayabilir ve bu metinleri bellekte saklayabiliriz.

package anapaket;

public class anasinif {
public static void main(String[] args) {
String isim = "Erkam Emre DURSUN";
System.out.println(isim);
}

}

       Dersi takip ettiğiniz için teşekkürler, dersleri video olarak görmek isterseniz, aşağıda bıraktığım Youtube linkinde bulabilir, ve aynı zamanda android telefonlar için Google Play Store'da Java Akademi uygulamasını bulabilirsiniz. İyi çalışmalar dilerim.




Yorumlar

Popüler Yayınlar